Eilen torstaina olimme Raumalla Epävirallisissa agilitykisoissa.

Alku oli kaoottinen kun huomasin Luvian kohdalla ettei minulla ole Äksyn rokotustodistuksia mukanani. Ei muuta kuin auto ympäri ja hakemaan papereita. Sitten tuhatta ja sataa uudestaan kohti raumaa. Soitin matkalta Renjalle (valmentaja) että hän pyytäisi että saamme osallistua vaikka olemme paikalla hieman täpärästi. Olin kuitenkin ilmoittautunut etukäteen ja näin ollen ajattelin että se onnistuu. Saavuimme paikalle viisi minuuttia yli kuuden ja syöksyin ilmoittautumiskoppiin kaavakkeen kanssa jonka Renja oli ystävällisesti täyttänyt minulle valmiiksi.

Kopissa minua vastassa oli vanha koulukaveri ala- ja ylä-aste sekä lukioajoilta Harakan Maija. Maija nauroi että hän juuri katsoi että ainoa joka listojen mukaan puuttuu olen minä ja koska tunnisti nimeni oli päättänyt että odottavat

Ehdimme siis mukaan radannäyttöön. Kiersin radan kolmeen kertaan. Kerran kävellen ja kaksi kertaa juosten (eri vaihtoehdot) ja keskustelin Renjan kanssa mikä olisi meille järkevin tapa tehdä muutama kohta. Starttasimme yhdeksäntenä. Juoksutin Äksyä noin viisi minuuttia ja otin muutaman sivulle tulon ja seuraamisen, vain saadakseni koiran kuulolle. Radalle mentäessä en oikeastaan jännittänyt ollenkaan(!!!???). Koira toimi todella hienosti. Kuunteli ja jopa irtosi putkelle ja pariin hyppyyn tosi hienosti. Sain leikata takaa eikä Äksy häiriintynyt yhtään, meni vain minne nokka osoitti ja mitä olin huutanut. Yksi tökki tuli. Ihan oma vika. Koira tuli putkesta enkä ollut tarpeeksi nopea vaan seisoin sen edessä ja se meni väärälle puolelleni ja näin ollen ajautui ohi hypystä. Olen kuitenkin todella tyytyväinen suoritukseen. Koira toimi juuri niinkuin käskin, paremmin kuin osasin odottaa. Itse pystyin tekemään radan juuri niinkuin olin suunnitellut, vain käskytys jäi muutamassa kohdassa hieman myöhäiseksi. Renja kuvasi kamerallaan ratamme näet sen oheisesta linkistä video

Harmillista kun nämä taisivat olla kesän viimeiset epikset. Virallisiin ei ole vielä lähiaikoina mitään asiaa. Kepit kun ovat niin vaiheessa. No, nyt maltilla treenaaman kun vielä ehdimme ennen Äksyn mammalomaa.