Niin, nyt se on käytetty. Kilautin kaverille ja käytin viimeisen oljenkorren. Nyt sitten odotellaan.

Ai mitä? No niitä palleja tietenkin!

Ok, selitän tarkemmin

Pomo, joka kohta täyttää 5kk, on edelleen palliton. Vasen kives on nivuskanavassa ja oikea (käsittääkseni) siinä nivusaukolla, juuri ja juuri tunnettavissa, välillä. Olin jo heittänyt pyyhkeen kehään näiden miehisten plussapallojen suhteen, mutta ystävien ja kadunmiesten kehoitusten ja kokemusten saattelemana päätin katsoa vielä viimeisen kortin. Otin siis yhteyttä eläinhomeopaattiin ja eilen kävimme Säkylässä Eläinkeskus Calenduliassa.

Itse olen aina suhtautunut enemmän tai vähemmän skeptisesti tällaisiin "hörhö"-juttuihin, mutta päätin että kyllä mä haluan tänkin jutun vielä katsoa ennen kuin heitän pyyhkeen kehään ja varaan ajan leikkaukseen. Jos tämä ei toimi niin olen muutamaa kymppiä köyhempi, ja jos toimii niin sitten tanssin ripaskaa. Yrittänyttä ei laiteta eikä tässä tunnu mitään muutakaan olevan tehtävissä.

Käynti kesti tunnin verran ja suurin aika siitä kului haastatteluun, siis koiraan tutustumiseen minun kauttani. Lisäksi Sari palpoi kivekset ja totesi yllämainitun, siis että toinen on nivuskanavassa ja toinen kurkkii suulla Kivekset ovat kooltaan pienehköt joka on tässäkohtaa etu, pääsevät paremmin liikkumaan ahtaassa kanavassa. Kotiin saimme sitten 5 viikon kuurin silic.-tabletteja, Menroyal active life-tabletteja (joissa on ainakin jotain siitepölyjä) ja  lisäksi 8viikon kuurin E-vitamiinia. Nämä tuotteet stimuloivat koiran hormonitoimintaa ja toivottavasti saavat kivekset plopsahtamaan paikoilleen. Kontrolli on siis 5 viikon kuluttua jolloin pitäisi olla nähtävissä tai tässä kohtaa tunnettavissa tuloksia jos niitä on tullakseen. Nyt siis kädet kyynärpäitä ja jalat polvia myöten ristissä toivomme ja odotamme. Henkisesti olen kuitenkin jo hyväksynyt sen tosiasian että minulla saatta kohta olla kaksi ihanaa koiraa, joista kumpikaan ei jalostukseen kelpaa. Toisaalta, en minäkään Pevisan mukaan ole kelpoinen jatkamaan sukuani, että sen puoleen sovitaan samaan huusholliin kaikki tyyni   Ja jos niin käy, että ensi talvena minulla on vain leikattuja koiria, tarkoittaa se vaan, että voin ottaa kolmannen, eikö vaan?